Om tesa

Ta reda på mer om tesa – varumärket, företaget, människorna.



Mer än tejp

Läs mer om våra dubbelhäftande konsumentprodukter

Med namnigenkänning på 98 % och en popularitetsgrad på 76 % (GfK, 2012) är tesa bland de starkaste varumärkena på sin hemmamarknad i Tyskland. Varumärkesnamnet har till och med tagit sig in i Duden, den officiella ordlistan för det tyska språket. Men tesa är mer än bara den uppskattade klassiska tejpen: Nu när vi är ett europeiskt aktiebolag och helägt dotterbolag till Beiersdorf AG (vars andra varumärken inkluderar NIVEA, Eucerin och la prairie), kan vi erbjuda mer än 7 000 produkt- och systemlösningar som riktar sig bland annat mot att säkerställa att den senaste elektroniken kan bli ännu mer flerfunktionell med allt högre prestanda.

 

tesa gör att skarvning i farten går snabbare vid tidningstryck, ingår partnerskap med bilindustrin för flera olika tillämpningar, optimerar energieffektivitet för privathushåll och förhindrar produktförfalskning med smarta säkerhetskoncept. Dessutom utvecklar och producerar företaget medicinska plåsterprodukter för läkemedelsindustrin och extremt högpresterande tejper för byggsektorn, där de används för fasadelement och klarar de allra tuffaste förhållandena till och med jordbävningar och orkaner.